VII. A Polgármesteri Hivatal államigazgatási munkája

A helyi önkormányzatokról szóló törvény az önkormányzati feladatok és hatáskörök  gyakorlása érdekében a Polgármesteri Hivatalt önállóan nevesíti. A hivatal által (el)végzett munka jellegére, mennyiségére nézve az ügyiratforgalom adatai adnak tájékoztatást. Az iktatott ügyiratok száma:

1998. november 02 és december 31                3.106
1999. évben                                                  25.952
2000.január 01 és október 31. között             28.197
                                         Összesen:           57.255

Az egyes ügytípusok szerinti megoszlást az alábbi táblázat tartalmazza:

A város államigazgatási feladatai körében új elem az okmányiroda m?ködtetése. Szarvas és a környez? települések alkotják az iroda vonzáskörzetét. Az Okmányiroda felállításához a Belügyminisztérium 4 millió forintot biztosított, és a folyamatos m?ködéshez évente 1,5 millió forintot utal át. 2000. január 1-t?l személyi igazolványt, lakcímigazolványt, 2000. november 1-t?l vállalkozói igazolványokat, 2001. január 1-t?l pedig közlekedési okmányokat ad ki a hozzáforduló ügyfelek számára. Az ügyintézések színvonalának emelése érdekében a Hivatal informatikai és irodatechnikai fejlesztésére 1999-ben 6.190 eFt-ot, 2000-ben 8.950 eFt-ot fordítottunk.
A szarvasi hivatal körzeti (központi) feladatot lát el a gyámügyekben és az építéshatósági ügyekben. Új törvényi rendelkezések alapján 2000-t?l a Polgármesteri Hivatal keretein belül szerveztük meg a mez??ri-szolgálatot és a közterület-felügyeletet.

A hivatal apparátusa készíti el? a Képvisel?-testület és bizottságai üléseit, majd pedig az ülések anyagát foglalja jegyz?könyvbe. Munkatársaink szervezik a testületi döntések végrehajtását, illet?leg elkészítik az Önkormányzat különböz? pályázatait. A pályázatkészít? munkába egyre inkább bevonjuk a város többségi tulajdonában álló gazdasági társaságokat, így különösen Szarvas-Városterv Kft-t és a Körös-szögi Kistérségi Területfejlesztési Ügynökség Kht-t.