Conata Gmk. - Szarvas

A szarvasi Conata Gmk. a térség egyik legelső vállalkozásaként született meg 1982-ben. A hat társuló kisiparos a vállalkozóbarátnak éppen nem nevezhető politikai és gazdasági légkör ellenére úgy döntött, hogy elképzeléseiket a privát szférában valósítják meg. Döntésüket tett követte, igazukat az azóta eltelt közel két évtized eredményei bizonyítják.

A kezdetektől fő profilként fémtömegcikk gyártással foglalkozó vállalkozás termékeit ma már országszerte ismerik és elismerik. A gazdasági eredmények és a piaci lehetőségek az eredeti profil bővítésére ösztönözték a céget. A saját gyártmányú zárbetétek, és lakatok forgalmazása mellett 1993. óta a társvállalkozásként alakult Metallux bt. világítástechnikai termékeit is értékesíti. Piackutatási módszereinek eredményességét mi sem bizonyítja jobban, mint az a tény, hogy a csillárok és falikarok értékesítése terén sok évtizedes piaci előnnyel rendelkező Vas-Fémipari Rt. konkurenseként is sikeresen fejlődik.


Csillárok és lámpák

A fémipari munkák terén méltán hírnevet szerzett vállalkozás tulajdonosi háttere időközben megváltozott. Ma az egykori alapító tag Roszik György és leánya vezetésével termel a cég. A Kossuth utcai telephelyen, illetve az egész országra kiterjedő szállítási és értékesítési rendszerben 28-30 főállású alkalmazott dolgozik folyamatosan.

A gmk üzletpolitikájában a "lassan járj, tovább érsz!" alapelv a meghatározó. A ma divatos, rövid távlatokban, és extraprofitban gondolkodó menedzserszemlélettel szemben a cég a tisztességes munkára, és a szakmai tapasztalatokra alapozza a tevékenységét. Az eredmény: biztos jelen és kiszámítható jövő. Termékei iránt folyamatosan megfelelő a kereslet, a havonta kiszámlázott érték 5 millió forint körül van.

Conata. A latin kifejezés magyarul vállalkozót jelent. Az egykori névválasztás nem a véletlen műve volt. A "vállalkozó" szó az akkori körülmények között nem csengett jól, sőt! Azonban fordult a világ, a kifejezés megtelt tartalommal, súlya lett. Tekintélyt szereztek neki azok, akik extra profit helyett még csak a tisztességes haszon fogalmát ismerték, a ma korszerű, törtető menedzserszemlélet pedig teljesen idegen volt számukra. Aztán felhígult a szféra, a kifejezés a köztudatban leértékelődött: ma már kevesen vállalják fel tudatosan, hogy vállalkozók. Számukra azonban a szónak még határozott tartalma van, egy másfajta értékrendet jelent a gazdasági, üzleti életben.

Roszik György